Sport1 Banner

השכר, הכשלון והדרישות בק"ש: כך בן בסט נתקע

בן בסט
בן בסט |

חלוץ מכבי ת"א לא הוכיח שהוא שווה את הכסף וקריית שמונה לא ממהרת

(גודל טקסט)

אם עדן בן בסט יקבל ביום חמישי דקות משחק בגומלין של מכבי תל אביב מול קאיראט הקזחית, סביר מאוד להניח שאלה יהיו הדקות האחרונות שלו בצהוב.

 

בן בסט, למרות ששותף בשני הניצחונות של סגנית האלופה מול גוריצה הסלובנית בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית, ולמרות שיצא עם הקבוצה למשחק בסיבוב השני בקזחסטן, נמצא עם רגל וחצי מחוץ למועדון שהחזיר אותו בקול תרועה רמה לכדורגל הישראלי, ושמח לשחרר אותו בקול ענות חלושה.

 

 

הפרסומים בשבועיים האחרונים אמנם סוללים לו את הדרך שוב לעבר הצפון, כנראה לקריית שמונה. אבל שיהיה ברור: מלבד מכבי חיפה, כל קבוצות ליגת העל מעוניינות מאוד בשחקן, אך אף אחת מהן לא מוכנה לשלם את הסכומים שדורש סוכנו. גם איזי שירצקי לא.

 

בן בסט. בדרך לתחנה הבאה (ערן לוף)

 

שירצקי היה שמח שמכבי ת"א תממן חלק משכרו והיה רוצה שבן בסט יפחית מדרישותיו. הוא גם היה מעוניין שהחלוץ יתיישר עם הקו שלו, ובקיצור, שירצקי היה רוצה שכל הדברים האלה יקרו יחד. בשיחה טלפונית ממחנה האימונים שעורכת קריית שמונה באירופה, אישר הבוס של הצפוניים שהוא אכן מנהל מו"מ עם השחקן, אבל בדרך אלגנטית ניתב את השיחה מהר מאוד לעבר החלוץ שלומי אזולאי, שהגיע מבני סכנין. קריית שמונה צירפה לשורותיה גם את דידייה ברוסו, חלוץ בן 25 מחוף השנהב, שבעונה שעברה כבש 16 שערים עבור הפועל ר"ג מהליגה הלאומית.

 

את ההבדלים הגדולים בין הליגה הלאומית לליגת העל הרגיש שירצקי בעונה שעברה כשהביא את עידו אקסברד, שבמאזנו היו 21 שערים במדי מכבי אחי נצרת, ונחל אכזבה מרה. אחרי חצי עונה שבה לא כבש ולו שער אחד, חזר אקסברד לליגה הלאומית. גם בן בסט הציג עונת ליגה גדולה כששיחק בליגה הלאומית והוביל את הפועל חיפה בחזרה לליגה הבכירה. הוא סגר עונה עם 13 שערים ב־26 משחקים, שהקפיצו את שירצקי לכרמל כדי לסכם את הגעתו לצפון הרחוק, אבל מהר מאוד הוא התחרט על המאמצים שהשקיע.

 

בליגת העל אקסברד היה רחוק מאוד מאקסברד של הליגה הלאומית. ב־13 משחקיו בקריה הוא כבש שני שערים בלבד, ובחודש דצמבר כבר חיכו שם לפתיחת חלון העברות בינואר כדי להעביר אותו להפועל ת"א של אלי גוטמן. גם שם האכזבה הייתה גדולה: הוא לא מצא מקום בהרכב ומלבד מחזור הנעילה במשחק מול מכבי נתניה, היה קם בדקות הסיום וסיפק שער בודד בתשע הופעות. לאחר מכן הוא חזר להפועל חיפה, הצליח בגדול, ועובדתית זוהי הקבוצה היחידה בעולם שהייתה מרוצה ממנו.

ג'ורדי קרויף. נכשל בהחתמה (עדי אבישי)

 

אחרי שמלך השערים שלה בעונה שעברה, אופיר מזרחי, הושאל ללוגאנו השווייצרית, הניגרי אוסטין אמוטו ערק למלטיאספור מהליגה השניה בטורקיה, ברונו קוניה הושאל לטונדלה מהליגה הראשונה בפורטוגל, קריית שמונה מבינה שהיא זקוקה לחלוץ ושאין מנוס מלחזק את החלק הקדמי, שגם כך כבש בעונה שעברה פחות משער אחד בממוצע למשחק.

 

קריית שמונה איבדה עונה קודם לכן את מלך שעריה רועי קהת, ואת סגנו רוג'רס קולה. בן בסט נראה לצפוניים פתרון טוב, למרות העובדה שהוא הנפילה הישראלית הגדולה ביותר של ג'ורדי קרויף מאז שקיבל עליו את סמכויות העובר ושב של מכבי ת"א. כן, בן בסט היה שותף לעונת הטרבל המדהימה של הצהובים בעידן פאקו אייסטראן, אבל חובבי הכדורגל זוכרים יותר את הפנים החמוצות־כועסות של בן בסט על ספסל המחליפים מאשר את הפנים המאושרות אחרי כיבושים.

 

כן, לבן בסט יש גם תארי אליפות עם הירוקים של חיפה – בעונות 2004/5 ו־2005/6 – אבל הוא לא באמת היה דומיננטי באותן זכיות. אגב, את גיל הנוער במכבי חיפה סיים בן בסט עם תואר אליפות קבוצתי ועם תואר אישי של מלך השערים בזכות 25 כיבושים, שהשוו את שיא המועדון שבו החזיק נדיב סימן טוב. מאז הספיק שובל גוזלן לקבוע רף חדש של 28 כיבושים (לפני שלוש עונות), ובעונה שעברה ניפץ מוחמד עוואד גם את השיא הזה והציבו על 30(!).

 

איזי שירצקי. נרתע מהעלות? (עדי אבישי)

 

בן בסט יכול להתפאר בהישגים אישיים, וגם בעובדה שהוזמן לנבחרת אירופה בחגיגות 100 השנים להיווסדה של התאחדות הכדורגל האנגלית. לא רק הוזמן, אלא גם שיחק 90 דקות ב-2:2. הוא גם היה הישראלי הראשון שהוחתם על חוזה בענקית ציוד הספורט הגרמנית אדידס. במסגרת ההסכם הוא נעל את דגם ה־ADIZERO 50F, ממש כמו גארת' בייל, כרים בנזמה וחאמס רודריגס. הוסיפו לכך את ההישג המקצועי שבו כבש בן בסט שישה שערים בשישה משחקים רצופים של הנבחרת הלאומית במוקדמות מונדיאל 2014.

 

סוכנו של בן בסט, יהונתן בן בוארון, לא מוכר בחוגי הכדורגל הישראלי. הוא מתגורר בפאריס, ומודע שללקוח שלו יש חוזה לעונה הקרובה במכבי ת"א בגובה שעובר את חצי מיליון היורו. הוא מנסה כמובן להפעיל את קשריו בכדורגל הצרפתי, אבל זה לא כל כך פשוט אחרי שבברסט הוא כבש 13 שערים ב־52 הופעות, ובטולוז הסתפק בשבעה כאלה ב־32 משחקים.

 

גם בכדורגל שלנו המספרים של בן בסט לא מפילים. ב־159 הופעות בליגת העל הוא כבש 41 שערים (0.25 שערים למשחק), ויש לפחות 25 שחקנים פעילים שכבשו יותר ממנו, גם אחרי שזהבי נסע ועומר דמארי עוד לא החליט אם לחזור.

עוד באותו נושא: איזי שירצקי, עדן בן בסט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי