Sport1 Banner

איך זה שברזיל חדלה לייצר כוכבי כדורגל?

טיטה. מקווה להביא שינוי
טיטה. מקווה להביא שינוי |

מאמנה החדש של הנבחרת, טיטה, לא בטוח בעלייה למונדיאל

(גודל טקסט)

לא להאמין מה עובר על נבחרת ברזיל. והכוונה לדברים שאמר מאמנה החדש, טיטה, עם כניסתו לתפקיד במקומו של דונגה שפוטר: "המטרה היא להבטיח את ההשתתפות בגביע העולם 2018, ועם זאת יש עדיין סיכון לגבי עצם הבטחת העלייה למשחקים אלה".

 

זה לא שטיטה מנסה להנמיך ציפיות. הוא פשוט מישיר מבט לעבר המציאות ומגלה בה חמש נבחרות המקדימות את ברזיל בטבלת המשחקים המוקדמים שכבר החלו.

 

 

לאחר שישה מחזורים מובילה נבחרת אורוגוואי עם 13 נקודות, ואחריה אקוודור 13 נקודות, ארגנטינה 11, צ'ילה 10, וקולומביה שצברה אף היא 10 נקודות. לברזיל רק 9, מספר נקודות אותו צברה גם נבחרת פארגוואי. סוגרות את הרשימה פרו עם 4 נקודות, בוליביה עם 3 ו-וונצואלה עם נקודה אחת בלבד.

 

בסיום המשחקים המוקדמים האלה, הנערכים בשיטת ליגה, יעלו ארבע הראשונות לטורניר הגמר שיערך ברוסיה. המדורגת חמישית תפגוש ביריבה מאוקיאינה במאבק (בית וחוץ) על עוד כרטיס לרוסיה.

 

נבחרת ברזיל היא המעוטרת ביותר במשחקי גביע העולם, בהם זכתה חמש פעמים. (ב-1958, 1962, 1970, 1994, וב-2002). והנה בשנים האחרונות חלה ירידה (לדעתי בלתי מוסברת) ביכולתה.

 

לפני שנתיים כאשר אירחה את טורניר הגמר, ספגה בחצי הגמר מפלה מוחצת של 7:1 מגרמניה ומי בכלל יכול היה להאמין שתוצאה כזו אפשרית? ועוד בברזיל? אך מתברר שכשכדור השלג צובר תאוצה שלילית, הוא תופח לממדי ענק.

 

הדברים נמשכים עתה כאמור במוקדמות גביע העולם, והגיעו עד להדחתה של הנבחרת בידי פרו (1:0), במשחקי הקופה-אמריקה.

 

לכן אין כל פלא שהמאמן דונגה נאלץ לסיים את תפקידו, וכי מחליפו טיטה דיבר השבוע על הרצון להגיע לגביע העולם 2018, נוכח הסכנה המוחשית שהדבר עלול לא להתממש.

 

מאז ומעולם הייתה ברזיל חממה אין-סופית המטפחת כדורגלני על ברמה עולמית. פלה, דידי, גארינצ'ה, זאגאלו, אמרילדו, סוקרטס, זיקו, פאלקאו, ריבלינו, ג'רסון, טוסטאו, רומריו, בבטו, רונאלדו, ריבאלדו, ורונלדיניו, הם חלק מרשימה מפוארת של שחקנים שהקהל התמוגג מיכולתם. עתה קצת מוזר יהיה לומר, שהמערכת הגדולה של מדינת הכדורגל היפה, חדלה מלייצר כוכבים.

 

ומה הסיבה  להתדרדרות הגדולה? כנראה שגם בברזיל לא יודעים – כי לו ידעו, הנבחרת ודאי הייתה נראית אחרת.  

עוד באותו נושא: טיטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי