Sport1 Banner

שלוש עצות למאמן הפועל תל אביב

גם זר חדש לא יצליח היכן שביטון נכשל
גם זר חדש לא יצליח היכן שביטון נכשל | צילום: עדי אבישי

לחמן סימן את נקודות התורפה של האדומים. וגם: מי יהיה הליגיונר הבא?

(גודל טקסט)

אין תחליף לניהול מנוסה. נראה שמה שקורה בהפועל ת"א לא היה קורה לאבי לוזון, למשל. אמיר כבירי הביא עמו רצון ויכולת ניהול, ונפל, כמו מנהלים חדשים רבים בעולם הספורט, אל גיא החשיפה למדיה שיצרה אנדרלמוסיה בהחלטותיו.

 

אז מה יעשה כעת גיא לוי שמונה? ראשית, עליו לטפל בשלוש נקודות התורפה. הראשונה שבהן היא ההגנה, שכן האדומים נחשבים לקבוצה האיטית בליגת העל.

 

 

אבו עביד, אלגרבלי, וינטרה בן ה-34 וגוטליב הם חסונים ומאסיביים, אך לא מהירים. השילוב שלהם לא מתאים למשחק פתוח של התקפה רודפת התקפה. לא בכדי ספגה הפועל את כמות השערים הגדולה בליגה יחד עם בני יהודה – 14. סביר להניח שאחד מהזרים, וינטרה בהגנה או פינטילי בקישור, ישוחררו לטובת שחקן התקפה נוסף.

 

חסונים ומאסיביים, אך לא מהירים (עדי אבישי)

 

בחוד נמצאת נקודת התורפה השנייה. הפועל ת"א לא כובשת. כל החלק הקדמי שלה מורכב משחקני כנף: אנטל ובומבה הרומנים, רמזי ספורי וסיראז' נאסר – כולם יימשכו לעבר האגף, ולא משנה באיזו שיטה הפועל תשחק. אז מבחינת בישולים, הפועל ת"א אמורה להיות מסודרת. אך מי שחושב שהיכן שדודו ביטון נכשל יצליח זר חדש, טועה לחלוטין.

 

הפועל חייבת להביא את המשחק שלה לתוך שטח היריב, ולדאוג להצטרפות מגל שני. שם נקודת התורפה השלישית: רייכרט, לקס וכמובן פינטילי האחורי רחוקים מלכבוש שערים ברגע האמת. ולפני שבכלל מגיעים להזדמנויות לכיבוש – מבין השלושה רק רייכרט מסוגל לצאת קדימה בהנעת הכדור. מי שכן מתאים לעשות במרכז השדה את שני המרכיבים יחד – צמצום הקישור והצטרפות קדימה – הוא משה אוחיון, שהוצא לאחרונה מהמקפיא.

 

כשרואים את בעיית קבלת ההחלטות אצל האדומים, מוזר כיצד חלוץ שפיץ כמו ברק בדש חמק מידיהם אל זרועות האדומים מרעננה. פועלים דינמיים ואמינים, כמו בן בנימין, שניר שוקר ואלי בבייב, אלו בדיוק השחקנים שהפועל ת"א, במבנה החדש שלה, הייתה זקוקה להם.

 

בדש. להפועל חסר חלוץ כמוהו (עדי אבישי)

 

בדש, שוקר ורעננה יגיעו היום (16:45 בספורט1 וב-HD) עם המערך הרגיל של שלושה בלמים ושלושה קשרים אחוריים, ונראה איך הפועל כובשת מול ההגנה של סילבס, שלא ספגה בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים, וגם כשהפסידה לבית"ר היה זה 1:0 קטן.

 

###

 

סמי עופר יציג מחר (ראשון) את משחק העונה. כן כן, קראתם נכון. כי למרות הפתיחה הלא טובה, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים מציגות את הסגלים ההתקפיים בליגה, מלבד הפועל ב"ש.

 

בית"ר מציגה מרכז שדה אדיר. עם ההצטרפות של איינבינדר, האנרגיה של לירוי צעירי והפריצה של לידור כהן, בית"ר בקישור היא גבוהה, ניידת וטכנית. מבחינתי, כהן חייב להיות השחקן הבא שיוצא לאירופה.

 

לידור כהן חוגג על רעננה. הלגיונר הבא? (דני מרון)

 

בחיפה נראה שמתרחשות תופעות חיוביות. הזמן שחלף לימד את רוני לוי שאין לסמוך על השמות הגדולים. תרשמו: הכובש הטוב ביותר של הירוקים יהיה העונה שחר הירש, בעל התנועה המרשימה ללא כדור. צעיר אחר, שובל גוזלן, כבר קיבל הזדמנות. הירש ראוי לא פחות.

 

חיפה חייבת לפתוח משחק אחד חזק. מתוך שבעת הכיבושים שלה, רק שניים הגיעו במחצית הראשונה. הירוקים, עם שני ניצחונות ותיקו בארבעת המשחקים האחרונים, שלושה מהם בחוץ, מצפים לחזור הביתה למשחק העונה שלהם – שיראה אם אכן בכרמל נמצאים עם הפנים קדימה.

עוד באותו נושא: אמיר כבירי, ברק בדש, גיא לוי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי