Sport1 Banner

לא יציבה, לא קשוחה ולא חזקה

מנדיונדו. לא טקטיקן
מנדיונדו. לא טקטיקן | צילום: עדי אבישי

מנדיונדו יותר טוב בגיבוש חברתי ולא בטקטיקה. לחמן לא אופטימי

(גודל טקסט)

22 – זה המספר השחקנים שעזבו את הפועל ת"א ביולי 2014. 19 חדשים הגיעו יחד עם המנג'ר המקצועי אייל ברקוביץ' ונראה היה שהפועל עברה מהפכה קיצונית.

 

אך כמו כל מהפכה, גם גורלה של זו נחרץ במהרה, ולפתע החלו להעריך בכדורגל שלנו את התהליכים שעוברים על הקבוצות הבכירות בבלגיה – שניים עוזבים, שניים מצטרפים. לא יותר. ליציבות הזו יש ערך עליון ולעתים עדיף להשאיר שחקן מעט פחות טוב מתוך המערכת, מאשר חדש, מוכשר ממנו, אך שאינו מתחבר.

 

והנה, בפתחה של עונת 2015/16, מהפכה חדשה אצל האדומים: מאמן חדש, ולא פחות מ-14 שחקנים הגיעו. בכל מה שקשור ליציבות, הפועל ת"א רחוקה מכך. לגבש 31 שחקנים חדשים בחודשיים, זה דבר בלתי אפשרי.

 

אם הזכרנו את בלגיה, שם כמות שחקני הרכש הינה מועטה. המועדונים מייצאים ולא מייבאים, וגם בגדולות נזרקים שחקני נוער להרכב הראשון. יורי טיילמאנס, רק בן 18, עונה שלישית בבוגרים של אנדרלכט, זומן לאחרונה לנבחרת הבוגרת. את ההזדמנות הראשונה קיבל בגיל 16, והיה לו את האופי לכבוש את הרכב קבוצת הפאר עם נחישות אין קץ.

 

דווקא בהתקפה יש להפועל סממנים של יצירה מימי גבעת עלייה. שגיב יחזקאל ורמזי ספורי יובילו התקפה רעננה. שם להפועל יש גם חלוץ מהטובים בישראל. דודו ביטון כבר כבש בפתח תקווה וברעננה, בשרלרואה ובקראקוב, בליאז' ובניקוסיה. חוסר ההצלחה שלו מפתיע. הפועל חייבת לתת אהבה ולטעת בו ביטחון, ולצד קבוצה רכה יהיה לה כובש שיכריע משחקים צפופים ויציל את האדומים מעונה קשה ביותר.

 

מול חוליות הקישור כשל מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, זו של הפועל הינה הרכה ביותר. בגיל 15 וחצי בלבד, קלאודיו בומבה שיחק את משחקי הבכורה שלך בקבוצת העיירה שלו, באייה מארה, שם נולד. רק בן 21 אך מלא ניסיון, והפועל הביאה קשר מהסוג המצטרף והכובש. תשעה שערים הוא הבקיע בעונה האחרונה בכל המסגרות, כולל בנבחרת הצעירה של רומניה.

 


דודו ביטון, צריך לקבל אהבה (עדי אבישי)

 

הבלם מיחאי פינטילי צבר 53 משחקים בשנתיים בסטיאווה בוקרשט הגדולה ובגיחה קלה לפאנדורי שניצלה ונשארה בליגה. הליגה הרומנית חזקה מהישראלית, וגל הרומנים שהגיע לישראל ישדרג את הכדורגל שלנו. כדי להצליח, יהיה על פנטילי ובומבה לקחת את  הפועל על הגב, להנהיג ולתת כוח פיזי לצד היכולת הטכנית. בתור התחלה יש למגר את קלות הספיגה. 28 כדורים הוציאה הפועל משערה בעונה שעברה רק במחצית השנייה.

 

התוצאות במשחקי ההכנה אינן משקרות: הפועל תהיה רכה. נראה שהמאמן ססאר מנדיונדו, ששיחק במרידה הקטנה של מוטי קקון ועידן טל, יצליח יותר ביצירת אווירה חיובית. שהרי אפילו מכבי פ"ת וסכנין מגובשות יותר טקטית, ועם כל ההשקעה הכספית של אמיר כבירי וחבריו, ליציבות בצמרת בשלב זה של התהליך הם לא יזכו בקלות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי