Sport1 Banner

ברסה הוציאה ליובה את האוויר

לישטיינר ופריירה סוגרים את מסי
לישטיינר ופריירה סוגרים את מסי | צילום: Gettyimages

אייל לחמן מסכם את גמר הצ'מפיונס: החדות של ראקיטיץ' והגדולה של בופון

(גודל טקסט)

1. כמה קיווינו שאולי הפעם לא ינצחו היכולות האישיות, אלא דווקא הקבוצתיות. רגע לפני השריקה, כשניחוח הכישרון בקבוצה הקטלונית נכח בכל פינה באצטדיון הישן בברלין, הסתננה לה לפתע תחושה קלה של הפתעה.

 

הלוחמים מטורינו הולכים להרעיש את אירופה. קהילת המאמנים ציפתה לטקטיקה, קהילת השחקנים לכישרון ואת הניצחון גרפה קבוצת ה-4-3-3 האולטימטיבית, דווקא בזכות…טקטיקה !

 

 

2. לואיס אנריקה חשב רק קווים לקראת המשחק הזה. בברצלונה הבינו שיובנטוס הולכת להמשיך עם המעויין במרכז השדה במטרה ליצור יתרון של פירלו, מרקיזיו, וידאל, ופוגבה על השלישייה של ברסה שכוללת את בוסקטס, ראקיטיץ ואינייסטה. הספרדים ריווחו לקווים הפנויים והוציאו אליהם את מרקיזיו ופוגבה.

 

אלגרי הגיע גם הוא עם מחשבה ליצור צפיפות בקווים, ואכן הוציא בסגירות את מרקיזיו ופוגבה אל הקווים כדי לתמוך במגנים שלו מול הכדרורים מהקו פנימה של ניימאר ומסי. בפועל, הגברת הזקנה התרוצצה לסגור בקווים והקישור המפורסם שלה איבד אויר.

 

בהמשך הסגירה של יובנטוס הצליחה. הרעיון עבד, פרט להתקפה הראשונה במשחק מהאגף, שם השער נכבש. בארסה התנהלה דרך קו שמאל והזיזה את הכדור בנגיעה בתוך הרחבה. עכשיו יגידו בשורות יובנטוס שאם קייליני היה כשיר ועם שלושה בלמים, בשיטה של קונטה, השער הראשון לא היה קורה…

 

3. כמו כל הכישרונות בברסה, הרי שאיבן ראקיטיץ' גדל כפליימייקר, הוסט בשאלקה לעמדה אחורית בקישור ואמש, ברגע האמת, אמר את דברו. הכניסה שלו לרחבת ה-16 מגל שני הייתה צפויה.

 

אמר את דברו ברגע האמת. איבן ראקיטיץ' כובש וחוגג (Gettyimages)

 

מה שלא היה ניתן לחיזוי, זו ההתאפקות שהקרואטי נקט בה רגע לפני המסירה אליו שאפשרה לו להבקיע בנגיעה. העמידה הטובה והמאופקת מאחורי קו הכדור הובילו אותו לשער ולריצת האמוק המלהיבה ליציעים.

 

4. דקה 15 ובופון, השוער האיטלקי הותיק, מנע צונאמי ספרדי עם הצלה מסחררת, נגד כיוון המשחק, לבעיטה של אלבס הפעיל התקפית.

 

ספורטאים שעושים את הקריירה שלהם במינימום תחלופה של מועדונים, הם גם האנשים הטובים ביותר. שש עונות בפארמה ו-14 עונות ביובנטוס מעידות כאלף עדים על המחויבות של בופון לרשת נקייה. עד המחצית הוא הצליח להחזיק את הארנטינאי והברזילאי על שער אחד.

 

מחוייב לרשת נקייה. בופון (Gettyimages)

 

5. יובה הבליטה את הכוח החזק שלה במתפרצות, אך רק בדקה 20 היא ביצעה את המתפרצת הראשונה משילוב מרשים של פוגבה ומוראטה. שניהם, כל הדרך, אך ורק במסירות קדימה.

 

6. בארסה כאמור ריווחה לקווים ולאחר הנפילה היחידה של האיטלקים בשער הראשון, המצ'-אפים של יובה החלו לתת תוצאות. מרקיזיו ולכשטיינר החליפו בסגירה על ניימאר ואלבה, אברה ופוגבה על מסי ואלבס.

 

7. בניגוד לאברה הרחב, החזק והקפיצי, ליכשטיינר הוא מגן של קו 5 ולא קו 4.לכן גם היה חביבו של קונטה במערך הישן. אמש היה חלש בסגירת האגף מהשנייה הראשונה של המשחק.

 

8. מרקיזיו הוכיח שוב כי בהתקפה, כמו ליכשטיינר, וידאל וטבס, הוא אוהב את קו ימין. משם כצפוי הגיע שער השוויון ולשם יובה מפתיעה תמיד בתנועות מגוונות.

 

9. ההדיפה לרגליו של סוארס הייתה הטעות היחידה של בופון. מצפייה חוזרת ומדוקדקת של המהלך, אכן בופון זז עם מסי שכדרר בסבך והספיק להבחין שהפרעוש מושך שמאלה עם החיצון. בופון היה תוך כדי התנועה לשם וקיבל ממסי בעיטה חדה וחזקה נגד התנועה על הרצפה. ההדיפה הייתה בלתי נמנעת.

 

10. מעל שישים אחוזים החזיקה ברצלונה בכדור, אך בניגוד למשחקי עבר ידועים של פס קצר מרגל לרגל, אמש זו הייתה הצגה של הנעת כדור תכליתית שכל כולה מטרה אחת: קדימה. שישים אחוזים, אבל פרקטי.

 

11. זו הייתה מלחמה ספורטיבית של תאווה ורצון. ההקרבה אמש הייתה חסרת תקדים. עשרים ושמונה ששותפו הגיעו לפסגה הזו לא רק בשל יכולת, אלא בעיקר בשל אישיות, אמינות ואופי. ההקרבה של אמש אינה דבר של מה בכך והראתה לנו כדורגל אמיתי ומהנה מה הוא. כזה שהכוכבים הגדולים מגלים הקרבה רבה ומרוויחים הערכה עצומה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי