Sport1 Banner

סלבישה יוקאנוביץ' מציג: קודם כל הגנה

יוקאנוביץ'. הצהובים ספגו שער בודד בשלושה משחקים
יוקאנוביץ'. הצהובים ספגו שער בודד בשלושה משחקים | צילום: עדי אבישי

אייל לחמן מסכם את משחקי ההכנה שערכו מכבי ת"א והפועל ב"ש

(גודל טקסט)

אחרי עונת קריסה, בה כבשה פחות משער למשחק, חוזרת אנז'י מחצ'קאלה בסערה לליגה הרוסית הבכירה. היא הייתה הקבוצה שכבשה הכי הרבה בליגת המשנה בעונה שעברה, ואתמול ההתקפה הכובשת של היו"ר הכל יכול מגמדוב, היוותה מבחן מצויין למשחק ההגנה של מכבי תל אביב.

 

מיץ' וג'ורדי חרתו על דגלם להצליח העונה באירופה ולשם כך הם זקוקים לאופי אירופי. במילים אחרות: מינימום ספיגה. גם אנז'י חשבה על הגנה ומול השחקנים של יוקאנוביץ' הסרבי, הציגה את הבלם וילד הפלא הסרבי דארקו לאזיץ' שהגיע מהכוכב האדום בלגרד. הצרפתי יאניק בולי, שגדל בפ.ס.ז', היווה איום מהשנייה הראשונה ואף כבש בדקה השנייה של המחצית השנייה.

 

מכבי של העונה הקודמת, עם ההגנה החזקה בישראל, ספגה פחות משער למשחק בליגה המקומית, אך סלאבישה יוקאנוביץ' גבה הקומה, יליד העיר נובי-סאד, גדל כל חייו בצילן של פרטיזן והכוכב האדום שאותן ניתן היה לנצח אם ראשית נועלים את השערלשם כך מכבי הוסיפה בלם נוסף לסבב ולצהובים בסגל שלושה בלמים ושני טל בן-חיים. אחד מהשלושה, טיבי, מוקם אמש בעמדה שהיה חייב להיות ממוקם בה כבר שנים אחורה בנבחרת: מגן ימני. המהירות שלו מאפשרת לשחקן שגדל בבית"ר חיפה להתמצא בקווים ושם הוא מזכיר את בראניסלב איבנוביץ הסרבי: סביר התקפית ומצויין הגנתית.

 

על-פניו מכבי פתחה אמש עם רביעיית בלמים מאחור (בן-הרוש בנתניה שיחק לא מעט כבלם) וכבר אנו יכולים להבחין שכמו כל מאמן אירופי, גם את הסרבי של מכבי מעניינת קודם כל ההגנה. מעבר לטיבי בימין, למכבי ת"א יש גם את עומרי בן-הרוש שיכול לרווח שמאלה ומתאים לתפקיד בדיוק כמו כפפה ליד. ואכן, יוקאנוביץ' מסיים את מחנה האימון עם שער ספיגה בודד והצהרת כוונות מצדו על התמקדות במשחק ההגנה.

 

טיבי. סביר התקפית ומצוין הגנתית (מכבי ת"א – האתר הרשמי)

 

בעונה הקודמת צורפו חמישה שחקנים ושוחררו 13, ואילו העונה צירפה מכבי רק את טל בן-חיים הבלם ושחררה רק את ייני ופריצה (אם שמים בצד את המתאמנים בצד דוגמת מרגוליס ואיינבינדר שטרם מצאו קבוצה). יציבות בהתגלמותה. בהתקפה ניצבת מכבי ת"א ללא חלוצי גב פרט לברק בדש, ובקישור לצד דור מיכה, ערן זהבי וטל בן חיים יצטרפו ברק יצחקי ונראה שגם עדן בן בסט שיעלה מהספסל- פוטנציאל לכובש גדול העונה הקרובה ורכש מצוין שהגיע כבר בשנה שעברה.

 

בן בסט. יכול להצדיק את רכישתו העונה (מכבי ת"א – האתר הרשמי)

 

יחד עם דור מיכה מימין וטל בן-חיים משמאל, וייתכן שללא זהבי ועם בן בסט שזוכה לקרדיט אדיר במרכזה של שלישיית חלוצי פנים מהמהירה בכדורגל הישראלי, תצטרך האלופה לעמוד במבחן ולהכניע את היברניאנס המלטזית, שהפסידה פעם בודדת ב-33 מחזורי ליגה במלטה. 

 

הובאן הוזנק שלב אחד קדימה ומספק את הסחורה

 

את ברק בכר לא ראיתי כך מאז התקופה שהיה השחקן שלי בקרית שמונה. בכר מאופק וקר רוח, הגיע להפועל באר שבע עם החלטה של "חייב להצליח". המחוייבות הזו מביאה את בכר להשתנות ולהיות תוסס וקולני על הקווים. כך קרה בשני משחקי ההכנה הראשונים בפולין, שם הקבוצה של אלונה הייתה חלשה והמאמן הצעיר אמר את דברו: השיטה העונה תהיה 4-3-3.

 

מאמני היריבות של ב"ש יכולים להבחין מיד ולראות את השינוי מתקופת ה-4-4-1-1 של אלישעבשיטה הישנה, ב"ש שיחקה עם רביעייה קדמית ושניים בקישור האחורי. בשיטה החדשה יש לבכר מקום לשלישייה קדמית, שתיבחר בתחרות גדולה בין בן שהר שהצטרף הבוקר, ארבייטמן, ברדה, בוזגלו מליקסון, ווקאמה כשגם אילוז ממוקם לעיתים על כנף ימין.

 

ברק בכר. גישה של "חייב להצליח" (דני מרון)

 

היריבות ממזרח אירופה עשו לבכר חיים טקטים קשים מאד, עם מעט כשרון אך לחץ ויציאה לנבדליםהיריבה של אמש, ורונה קיילצה הפולנית, סיימה את הליגה כאחת מחמשת ההגנות החלשות בפולין, וזו הייתה בהחלט הזדמנות מצויינת לקדמיים הנוצצים מבירת הנגב להתחיל להבקיע.

 

היה יפה אמש לראות את תומאש זאז'ק, ילד הפלא הפולני הנמוך שנרכש מוויסלה קראקוב. בשלישיית הקישור הדרומי האדום, הוזנק חובאן שלב אחד קדימה. הרומני כבר הוכיח שלא משנה תפקידו – בלם, קשר אחורי או שחקן 50/50 – הוא עושה כל תפקיד מצויין ולא בכדי גילה אמינות ושיחק רק בשורות שני מועדונים ברומניה. אמש חדר שוב ושוב מעבר לקו הקישור של היריבה, הטריד, סחט פנדל וכבש. איזה שחקן !בזכות הובאן, רומניה הופכת להיות ספקית שחקנים מוערכת בכדורגל הישראלי.

 

מאידך, אוגו ימשיך לסבול בעמדת הקשר האחורי הבודד והמארגן, תפקיד שגדול עליו ולא תפור למידותיו ולחוסר הטכניקה שבו. לבאר שבע העונה בלמים מצויינים: סוארז, טהא, צדק ואוחיון, אך אוגו הוא החשוב בכניסה ההגנתית לרחבה, בכדורי רוחב בין שני הבלמים ומניעת התופעה ההרסנית של ספיגת שערים בדקות הסיום. 12 כאלה ספגה ב"ש בעונה שעברה ברבע השעה האחרונה של משחקי הליגה.

 

אוגו. התפקיד לא תפור למידותיו (דני מרון)

 

אמש נראה שבכר הבין שכדי להקל על עצמו את הבחירה, הוא חייב להוסיף שחקן התקפה נוסף והשתמש בברדה כאחד ממשולש הקישור. ברדה האחראי ירוץ ויסגור, אך בעמדה הזו רחוק מארבייטמן שלפניו. כשברדה יצא, נכנס וואקמה שנראה כאילו עדיין לא השתלב במועדון של אלונה.

 

פרט לבן תורג'מן שנכנס במחצית, כל שאר החילופים היו ברבע שעה האחרונה. נראה שיש בסיס הרכב בראשו של המאמן הצעיר של הפועל באר שבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי