Sport1 Banner

איך מיץ' גולדהאר פספס את רועי קהת?

קהת. הסחורה הכי חמה בליגה
קהת. הסחורה הכי חמה בליגה | צילום: ערן לוף

לחמן תוהה מדוע מכבי ת"א תצטרך לשלם הון בשביל שחקן שגדל אצלה

(גודל טקסט)

1. לנורי שאהין צפו עתיד גדול בכדורגל האירופי כשעלה בגיל 17 ישירות להרכב הקבוצה הבוגרת של בורוסיה דורטמונד. השאלה של עונה מוצלחת לפיינורד, בה כבש שישה שערים, סללה את שובו לדורטמונד ושאהין רשם 66 מחזורי ליגה בהרכב ועשרה שערי ליגה בשנתיים.

 

הצעיר ממוצא טורקי משך את העין בשני מרכיבים: דינמיות וחריצות מחד, רגל שמאל כשחקן אמצע מאידך. המעברים לריאל וליברפול הולידו מאזן דל של 11 משחקים בהרכב בשנתיים וחצי וחזרה לקבוצת האם. רועי קהת הוא הנורי שאהין של הכדורגל הישראלי. דינמי, אחראי ושמאלי ברגל. שאהין לא הצליח מחוץ לגרמניה, לקהת יש את כל נתוני האופי להצליח.

 

 

2. שחקנים עם רגל שמאל הם תמיד מצרך נחשק, בטח כשהשחקנים הללו אינם רק שחקני קו. את השחקנים בעלי רגל שמאל נוטים המאמנים במחלקות הנוער למקם באגפים. לרוב זה אגף שמאל, אך עם הצלחתם של ליאו מסי ואריאן רובן השמאליים באגף ימין, הרעיון קרם עור וגידים גם במחוזותינו.

 

נורי שאהין הפך לנחשק, מאחר שלמרות שהיה ללא גובה ונפח, הוא התאים לשחק באמצע. גארת' בארי היה כזה באנגליה, ז'אן טלסניקוב וטל בנין היו כאלה בישראל וקהת אף מיוחד מעצם המיקום הקדמי יותר שלו.

 

 

3. ההסתננות לעומק הפכה להיות פטנט מנצח. ערן זהבי שעלה על הפטנט עושה מזה קריירה אדירה. גיא יצחק היה כזה במכבי פתח תקוה והפך לכוכב ולכובש המצטיין המקומי בזכות ההסתננות לרחבה. אצל סטפן שאלוי זה כבר הפך לסטארט-אפ. ההונגרי לא היה חלוץ וגם לא פליימייקר, אבל התנועות הצנועות בלי כדור לרחבה ניצחו משחקים על גבי משחקים. ברועי קהת יש את התכונה המדהימה הזו בלי יותר מידי כשרון והובלת כדור.

 

4. ברק בכר אוהב להתאים את עצמו ליריב ולשם כך הוא היה זקוק למניות בטוחות שינצחו במצ'-אפים. מינדאוגאס פנקה, וובה בראון, אדריאן רוצ'ט וקהת הוצמדו לכל קשר יריב בארץ, לחצו ויכלו לו. קהת היה הסמל לכך ומהבודדים שהצליחו ללחוץ את גל אלברמן. רועי סיים את העונה כקשר קדמי, אך בכר מיקם אותו לא פעם כאחורי ובשיטת המעוין של פתיחת העונה השתלב מצוין.

 

בכר. נהנה ממנייה בטוחה (ערן לוף)

 

5. אורן קהת הוא סיפור בפני עצמו. החלוץ הרחובותי תמיד עשה דברים יפים בעירו, מה שלא הספיק לו על מנת לפרוץ לצמרת הגבוהה. חלוץ חזק היה אז אורן קהת ורועי אולי דומה לו במבנה וברגליים החזקות. הליווי הצמוד של חלוץ העבר לקשר העתיד מתחיל לתת את השטרות.

 

6. השחקן הכי קרוב בעמדה לקהת הוא עידן טל, היה צעיר וקל רגליים והגיע לשחק בספרד ובאנגליה. רועי פחות מהיר וזה יכול להיות בעוכריו. טל היה מסוגל לשחק בקווים, קהת הוא שחקן אמצע לכל דבר. באמצע נמצאים התהילה והכסף הגדול.

 

טל. הכי קרוב לקהת בעמדה (ינון פוקס)

 

7. איך יתכן שלמכבי תל אביב זה קורה שוב? לפני שנה וחצי, במסגרת האימונים לשחקנים שמחוץ לתוכניות הקבוצה, היה מגיע קהת ומתאמן עם מאמן הכושר ועם הסקאוט עמיר תורג'מן. אם מיץ' גולדהאר יחליט לגבור על יענקל'ה שחר ומכבי חיפה, הוא ייאלץ להכניס את היד לכיס ולשלם עבור ילד, שהיה עד לא מכבר שלו. גם עם עומר אצילי בבית"ר ירושלים הסיפור דומה. מחלקת הנוער המפוארת במכבי היתה חייבת לקבל קרדיט ולזרוק בתעוזה את הילדים המתאימים להרכב הבוגרת.

 

8. 35 מחזורי ליגה חלפו ורועי קהת פתח בהרכב בכולם! רק ארבע פעמים הוא לא סיים 90 דקות, כולל אמש, לאחר שלישייה מרשימה מול באר שבע. אתמול בלילה הוא בטח נזכר בשער הראשון שלו בליגת העל. ב-18 לספטמבר 2011 הוא כבש ב-0:2 על סכנין. שלושה ימים קודם לכן כבש גם בהפסד בליגה האירופית לבשיקטאש. בסך הכל רשם העונה הקשר 44 משחקים רשמיים בכל המסגרות, כבש ארבע פעמים בשני המשחקים האחרונים ולא פחות חשוב: כבש פעמיים העונה מול… מכבי תל אביב.

 

קהת רק בן 23. קבלת ההחלטות והאמינות הזו תוביל אותו לרמות הגבוהות.

 

קהת. בדרך הנכונה להצלחה (ערן לוף)

עוד באותו נושא: עידן טל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי