Sport1 Banner

הג'וב הברזילאי

| Gettyimages

שחקני הסלסאו של פורטו הם אלה שהביאו אותה עד הלום, האם יצלחו גם את באיירן?

(גודל טקסט)

שמונה שערים בשני ניצחונות הליגה על ריו-אבה ואשטוריל החזירו את פורטו לפורמת הכיבושים בתוך חמישה ימים בלבד, לקראת המפגש הערב מול באיירן מינכן, לעיני 50,000 צופים שימלאו את הדרגאו עד אפס מקום.

 

 

43,000 ראו את הרביעייה הגדולה של הפורטוגלים נגד המאמן הפורטוגלי של פ.צ באזל. פאולו סוזה ספג רביעייה קטלנית ובלתי צפויה מול קבוצה עם ממוצע של 2.4 שערים למשחק בליגה עתירת כיבושים, ובפורטו בטוחים שתהיה הערב התוצאה ככל שתהיה, שער אחד לפחות הם יכבשו. כהרגלם. שהרי פרט ל-0-0 מול בואבישטה בספטמבר, להפסד מול בנפיקה האלופה ולהפסד המפתיע למאריטימו, בכל שאר 41 המשחקים בכל המסגרות פורטו כבשה. בכולם.

 

בהיעדרו של אריאן רובן על הכנף הימנית של באיירן, יוכל אלכס סאנדרו, הברזילאי של פורטו, להעז ולהתקיף. לא פחות מ-21 צהובים בליגה בשנתיים האחרונות ספג המגן השמאלי, יחד עם 12 צהובים העונה הזו בכל המסגרות. פורטו אולי בונה על שער, אבל היא תזדקק גם לקשיחות בהגנה של המגן בצד השני, דנילו, גם הוא ברזילאי, שרוצה מאד להצדיק את מעברו בעונה הבאה לריאל  מדריד. מאחוריהם, בין הקורות, יתייצב ברזילאי נוסף, פביאנו – השוער הטוב כיום בפורטוגל וזה שספג את כמות השערים הנמוכה ביותר בליגה: 12 בלבד ב-28 משחקים.

 

פאביאנו. השוער הטוב בפורטוגל (צילום: Gettyimages)

 

ואיך אפשר גם בלי בלם ברזילאי. מייקון לא צובר צהובים סדרתי כמו שני המגנים שלו, וממרכז ההגנה מביא הבלם גבה הקומה הרבה סדר וארגון בבניית התקפות. אך הברזילאי המשמעותי והקשוח מכולם הוא הבלם של מרכז השדה, הקשר האחורי שצבר כבר עשרה צהובים בליגה ו-12 בכל המסגרות. קרלוס אנריקה קאזימרו. זהו הלב של פורטו, הקשוח מכולם במשחק ההגנה וזה שמאפשר לחבריו לחוש חופשיים יותר.

 

בעוד שבבאיירן מאמין פפ גוואדיולה בשחקני אמצע, בפורטו המצב שונה. לופטגו הספרדי עדיין סומך על הקונספציה הישנה של שחקני קו. קווארסמה הוותיק מצד אחד, כריסטיאן טיו בצד השני – שניהם יחד תרמו 13 שערי ליגה. מהקווים. ולא נגענו בכובש המוביל, היורש של פלקאו, החלוץ הקולמביאני ג'קסון מרטינס. מדוע? כי בפורטו מתעסקים כולם בתגלית שהגיעה מלורייה הצרפתית.

 

וינסנט אבו באקאר הקמרוני בן ה-23 הוא איש של שערים חשובים. שימו לב לאירועים הבאים: מחזור 34 בעונה שעברה, מונפלייה מובילה 2-4 על לורייה. הקמרוני כובש פעמיים בתוספת הזמן ב-4-4 ביתי גדול, בדרך להישארות בליגה. מוקדמות אליפות אפריקה, ואבו באקאר מנצח 0-1 את קונגו. אחר כך הוא משווה בדקה ה-87 מול שחטאר דונייצק ל-1:1, מנצח 0-1 את ריו-אבה בליגה, כובש מול באזל ומנצח עבור קמרון את אינדונזיה.

 

המאמן של באיירן נולד בבארסה ב'. המאמן של פורטו בריאל מדריד ב'. הערב הם יכינו את השחקנים שלהם בדיוק כמו שלימדו את שניהם בנעוריהם להכין קבוצות לקרבות אמתיים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי