Sport1 Banner

שיאו של נסים אלמליח שריר וקיים

|

ערן זהבי עשוי לעבור את מחסום 30 השערים, אבל ביותר משחקים. דני דבורין נזכר באגדה

(גודל טקסט)

מאת: דני דבורין      צילום: עדי אבישי

 

סיום הסיבוב השני של ליגת העל בכדורגל הוא גם סיומו של המחזור ה-26, כאשר בפתח ממתין לשש הראשונות בטבלה פלייאוף עליון, שיימשך על פני עוד עשרה מחזורים. בינתיים מוביל את טבלת המבקיעים כדורגלן מכבי תל אביב, ערן זהבי, כשבמאזנו 21 שערים.

 

 

את העונה שעברה סיים זהבי כמלך שערי הליגה, בזכות 29 שערים, והעונה דובר על כך שייתכן שיעלה ברגליו לשבור את שיא הבקעות הליגה לעונה, 30 שערים, אותו קבע נסים אלמליח ב- 1955. שיאו זה של חלוץ העבר של קבוצת בית"ר תל אביב מחזיק מעמד שנים כה רבות, אך זהבי עדיין יכול לקבוע שיא הבקעות לעונה.

 

עם זאת, אל לנו להתעלם מעובדה פשוטה, אך חשובה עד מאוד: את 30 השערים שלו כבש אלמליח בליגה בת 26 מחזורים בלבד, שכן לא היתה ב- 1955 תוספת של עוד 10 מחזורי פלייאוף. לפיכך, שיאו של אלמליח, לאחר 26 מחזורים, טוב יותר בתשעה שערים מהמספר שהשיג ערן זהבי בפרק זמן זהה.

 

אלמליח היה חלוץ בעל עוצמת בעיטה אדירה, ואת צעדיו הראשונים עשה בקבוצת הבוגרים של בית"ר תל אביב כבר בשנות ה- 40. הוא נחשב לילד הפלא של ההתקפה והיה ל"בנימין" שבחבורה. בעונה שבה שבר את שיא הבקעת השערים, כבשה בית"ר תל-אביב 64 שערים ודורגה במקום החמישי בטבלה.

 

נסים אף לבש פעמיים את מדי הנבחרת, בשני משחקיה מול טורקיה בשנת 1950. תחילה בתל-אביב בניצחון הישראלי 1:5, ולאחר מכן בגומלין באיסטנבול, שהסתיים בניצחון טורקי בשיעור 2:3. אלמליח נפטר ב- 1989 והוא בן 61. יהי זכרו ברוך.

 

אלמליח ז"ל. סקורר מחונן (ויקיפדיה)

 

***

 

 

עם סיום הסיבוב השני בליגת העל, עוסקים רבים בסיכומים ראשונים ובצדק. הרי הליגה מתפצלת מעתה לשניים, כאשר שש הראשונות תשחקנה זו מול זו על בסיס של בית וחוץ. לעומתן 8 האחרונות יסתפקו בסיבוב אחד, שיכלול רק שבעה משחקים לכל אחת.

 

מבט אל הפלייאוף העליון מגלה שחמש משש הקבוצות זכו בעבר לפחות פעם אחת באליפות ישראל: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, קרית שמונה, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה. היחידה שלא זכתה עד כה בכתר היא מכבי פתח תקווה. אשר לתחתית, אנו מוצאים בה ארבע קבוצות שהיו בעבר אלופות: מכבי נתניה, הפועל תל אביב, הפועל חיפה והפועל פתח תקווה. זו האחרונה אף הגדילה עשות כאשר רשמה חמש זכיות רצופות בתואר בין השנים 1959 ל-1963 (כולל). באמתחתה של פתח תקווה גם עוד זכיה שנרשמה ב-1955.

 

קרית שמונה מוצאת עצמה ערב פתיחת הפלייאוף העליון במומנטום שלילי, המזכיר לנו דווקא  את התקופה שבה הובילה העונה בראש טבלת הליגה. במחזור ה-18 היא צעדה בראש ביתרון נקודה על פני מכבי תל אביב. במחזור ה-19 טיפסו הצהובים לראש הטבלה בנקודת יתרון, ובתום המחזור ה- 20 הגדילו את הפער לארבע נקודות – 46 לעומת 42. במחזור ה-23 הוא קטן שוב לנקודה, אך ממנו ואילך הוא צמח בהדרגה עד שהגיע ל-7 נקודות בתום הסיבוב השני.

 

ואלה התוצאות שהשיגה הקריה בשמונה המחזורים האחרונים שלה בליגה: תיקו 1:1 עם בני סכנין, הפסד 3:1 לבית"ר ירושלים, ניצחון 2:3 על הפועל פתח תקווה, תיקו 1:1 עם מכבי תל אביב, תיקו 1:1 עם הפועל רעננה, הפסד 2:1 להפועל באר שבע, הפסד 1:0 למכבי חיפה והפסד 2:0 להפועל עכו. בסיכום משחקים אלה היא צברה רק 6 מתוך 24 נקודות אפשריות. עתה בפלייאוף נראה האם בכוחה לשוב אל המסלול המהיר, משום שהציפיות ממנה הן להיות בכל זאת גורם רב משמעות במאבקי הצמרת. נמתין בסבלנות.

עוד באותו נושא: נסים אלמליח

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי