Sport1 Banner

מאמן בא והולך – הקבוצה נשארת

יוקאנוביץ'. יסתדרו גם בלעדיו
יוקאנוביץ'. יסתדרו גם בלעדיו | צילום: דני מרון

עזיבת יוקאנוביץ לא צריכה להפריע למכבי ת"א בדרך לעוד תואר

(גודל טקסט)

העובדה שהמאמן סלבישה יוקאנוביץ' עוזב את מכבי תל-אביב לטובתה של פולהאם, אינה מפתיעה איש, שכן הכתובת הייתה על הקיר במשך ימים לא מעטים. לפיכך פניה של האלופה הישראלית הן לעתיד, ותחת ניהולו הספורטיבי של ג'ורדי קרויף, כבר הוכח שמאמן בא ומאמן הולך, אך הבסיס שניבנה בשנים האחרונות, ניצב איתן וחזק.

 

הרי את שלוש זכיותיה הרצופות והאחרונות עשו הצהובים תחת שלושה מאמנים זרים, ללמדנו שהקבוצה תמיד מעל לכל מאמן, טוב ככל שיהיה.

הדברים נכונים לגבי כמעט כל קבוצת כדורגל בעולם. כל עוד היא נעה על מסילה ברורה, שהמקצועיות בה היא נר לרגליה, ניתן להגיע לתוצאות.

 

ג'ורדי קרויף. עזיבת המאמן לא צריכה לפגוע בקבוצתו (צילום: עדי אבישי)

 

ב-1968 הוביל מט באסבי האגדי את מנצ'סטר יונייטד לזכייתה הראשונה בגביע אירופה לאלופות. בהרכבה נצצו אז כוכבי על דוגמת בובי צ'רלטון, ג'ורג' בסט ודניס לאו. כאשר סר מט פינה את מקומו, נדמה היה שמנצ'סטר לא תימצא מנג'ר מקצועי ברמתו. אבל לאחר תקופה הגיע להגה המועדון אלכס פרגוסון, והוא המשיך להדהיר את היונייטד לסדרה ארוכה של תוצאות מרהיבות.

 

נכון, מאז פרישתו לפני כשנתיים מחפשת מנצ'סטר את האור שבקצה המנהרה, אך הוא בוא יבוא, וזוהי כנראה שאלה של זמן, עד שתכבוש את מקומה הראוי. עם זאת אין להתעלם מהצורך בשחקני כדורגל מופלאים, שבלעדיהם שום מאמן כדורגל אינו יכול להצליח.

 

ראו למשל את ריאל מדריד, בעלת עשר זכיות בגביע האלופות של היבשת. מאז 1956 לבשה את מדיה שורה ארוכה של כדורגלנים גדולים, בהם די-סטפנו, חנטו, סנטה-מריה, קופה, פושקאש, בוטראגניו, ראול, פיגו, רונאלדו(הברזילאי), קאסיאס וכמובן כוכבי ההווה ובראשם כריסטיאנו רונאלדו הפורטוגלי – כל אלה הם רק חלק מאותה רשימה מפוארת.

 

גם במכבי תל-אביב שיחקו לאורך דורות שחקנים מהטובים בכדורגל הישראלי, כולל בהרכבה הנוכחי. היא עדיין מועמדת בכירה לזכות באליפות רביעית רצופה, כאשר מן הצדק להצביע אף על הפועל באר-שבע כמי שביכולתה הנוכחית תתמודד על הכתר. מאמנה החדש של מכבי אינו צריך להתחיל מנקודת האפס. עליו רק להמשיך בקו שהנחה ומנחה ג'ורדי קרויף.

 

החגיגות אחרי ה-0:5 מול ק"ש. הוכחה שמהומת המאמן לא השפיעה (דני מרון)

 

מכבי תל-אביב לא תהיה הקבוצה הראשונה העונה שתנחית בקרית-שלום מאמן חדש, בעיצומה של הליגה. סיבת החילופים בתפקיד המאמן, חשובה פחות. הניצחון המשכנע שהשיגה, 0:5 על קריית-שמונה, הוכיח שכל "המהומה" התקשורתית סביב שאלת יוקאנוביץ' לא השפיעה על השחקנים. אך תארו לעצמכם מה היה קורה אילו התוצאה הייתה הפוכה. או אז  הייתה קמה זעקה גדולה  שבגלל אותו סיפור, לא תיפקדו השחקנים מול הקריה…

 

ללמדנו שהתקשורת תמיד תמצא לעצמה את הסיבה הנכונה כיצד לנתח את התוצאות. אני מקווה שגם אתם חושבים כך, בדיוק כמוני.

עוד באותו נושא: סלבישה יוקאנוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי