Sport1 Banner

רוקביציה בלתי עציר בליגה, ליביו אנטל מתקשה באדום

רוקביציה ואנטל ראש בראש
רוקביציה ואנטל ראש בראש | צילום: עדי אבישי

אוזן מתכונן למפגש בכנפיים של בית"ר והפועל ת"א הערב (20:00, ספורט1)

(גודל טקסט)

אחד אקס בית"ר, אחד החליף אותו ושניהם עשויים להיות במוקד העניינים בקרב המרתק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-20:00).

 

ליביו אנטל וניקיטה רוקביציה, שניהם די דומים בתפקיד. הרומני הגיע לבירה אשתקד והפך לאחד מהכוכבים של החבורה של גיא לוי. העונה נאבק עליו אמיר כבירי בקיץ ורכש אותו ב-600 אלף יורו מגנצ'לרבירליג'י הטורקית.

 

 

בבית"ר חיפשו מחליף וטביב הנחית את האוסטרלי-אוקראיני, ניקיטה רוקביציה. לאור פתיחת העונה, כנראה שהוא לא כל כך מצטער.

 

רוקביציה מהיר הרבה יותר מאנטל וזה אחד הנתונים הבולטים שלו. גם בבונדסליגה (32 הופעות, 6 שערים, 12 אסיסטים) זה הצליח, אז על אחת כמה וכמה בישראל, זה הופך אותו לבלתי עציר.

 


רוקביציה חוגג בבלומפילד. בפעם האחרונה זה נגמר בנוקאאוט (עדי אבישי)

 

רוקביציה יודע למקם את עצמו באיזורי הביניים מבחינת ההגנה ואז ברגע שנחטף כדור, ההגנה פתוחה והוא פותח מבערים, קשה מאוד לעצור אותו. נתון שנקרא התקפה במנוחה – כך הוא מנצל את המהירות שלו.

 

גם השליטה שלו בכדור בעת המהירות היא תכונה בולטת, אם כי כזו שעדיין לא באה לידי ביטוי בבית"ר. ככל שתתקדם העונה ייתכן ובבירה יענו ממי שסיפק 17 בישולים ב-60 הופעות בהרטה ברלין.

 

ועדיין יש לו דבר אחד בו הוא לוקה – יכולת מול השער. זו אחת הסיבות שעל אף התכונות הפיזיות והטכניות האדירות שלו, רוקביציה מצא את עצמו בליגה הישראלית. מספר השערים הנמוך שלו וכמות ההחמצות הגדולה שלו. העונה הפורייה ביותר בקריירה שלו הייתה 2010/11 עם 4 שערים בבונדסליגה השנייה. דווקא בארץ הוא יותר מרוכז מול השער, אבל עדיין, עם התכונות שלו, הוא יכול לספק מספרים גבוהים בהרבה.

 


רוקביציה. מחכים למספרים (עדי אבישי)

 

יכולת כיבוש ושחקן של מאמן

ומנגד, השחקן שהותיר חותם בבית"ר ירושלים, אך לא ממש בולט בהפועל עד כה. אנטל הוא שחקן סופר אינטנסיבי. לא מפסיק לרוץ ולעבוד, ויש תחושה שהוא תמיד על הילוך חמישי. הסוויצ'ים שלו מהגנה והתקפה ולהפך הם ברמה גבוהה מאוד וזו אחת התכונות החשובות ביותר לשחקן כנף.

 

תוסיפו לכך את יכולת הסיום. בעונה האחרונה שלו ברומניה (2013/14) אנטל סיים כמלך השערים עם 15 כיבושים (שישה פנדלים) ושישה בישולים וזה לא היה מקרי. עונה לפני כן הוא סיים עם 4 שערים ועשרה בישולים. למרות האינטנסיביות שלו, אנטל שקט בפעולה האחרונה שלו ויודע להעלות רמת ריכוז כשהכסף על השולחן. אם נוסיף לזה את יכולת הבעיטה המצוינת שלו ברגל ימין, נקבל שחקן שיכול לספק מספרים גבוהים בכל עונה.

 


אנטל. שחקן של מאמן (עדי אבישי)

 

והכי חשוב אולי. אנטל הוא שחקן של מאמן. עובד על הקו ללא הפסקה, עושה סגירות ברמה גבוהה מאוד ואם צריך, ירד עם המגן עד לקו הרוחב של השוער שלו. העובדה שכל זה לא פוגע במשחק ההתקפה שלו ובזכות סיבולת המהירות הגבוהה שלו הוא גם מספיק להגיע לאזורים המסוכנים, הופכת אותו לשחקן כנף מאוד אפקטיבי.

 

שחזור של נוקאאוט?

שני שחקנים עם תכונות די דומות שמשחקים במערכות מאוד שונות. העובדה שהמערכת של בית"ר עובדת למעשה, למען התכונות של רוקביציה, בניגוד מוחלט למערכת של הפועל שנראית מבולבלת ולא מאומנת, הופכת אותו לשחקן היותר משמעותי מהשניים במשחק הזה. בפעם האחרונה שרוקביציה הגיע לבלומפילד הוא לקח את כדור המשחק הביתה. כנראה שזה לא יקרה גם הפעם, אבל עדיין – קשה לראות איך מרכז ההגנה האיטי של הפועל יתמודד איתו במשחק המעבר.

 


יקבל נוק אאוט ממי שהחליף אותו? (אסף קליגר)

עוד באותו נושא: ליביו אנטל, ניקיטה רוקביציה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי